Handelsbetingelser

Herunder kan du læse vores handelsbetingelser, der er gældende for både butik og webshop.

Senest opdateret 9/11-2017.

  • Bestilling og betaling

    www.stvalentin.dk er åben 24 timer i døgnet - 7 dage om ugen, og du kan næsten altid foretage et køb. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage indkøb, når shoppen er åben og tilgængelig.

    For at handle hos www.stvalentin.dk skal du være 18 år gammel og er i besiddelse af et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du er under 18 år, kan du stadig købe varer hos os, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden vis har juridisk ret til at indgå købet.

    Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv 20% moms.

    S.T VALENTIN accepterer følgende kreditkort:

    Sådan gennemføre du et køb på www.stvalentin.dk

    Du vælger de ting, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan til enhver tid redigere indholdet af indkøbskurven, og løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til betaling.

    Når du er klar til at aflægge din ordre, skal du klikke på indkøbskurvsikonet og trykke på "Bestilling". Derefter skal du indtaster dit navn, e-mail, adresse, telefonnummer, betalingsmetode og vælge den ønsket leveringsmetode. Du kan til enhver tid ændre indholdet af dit indkøbskurv lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen "Gå til Betaling".

    Derefter vil du blive dirigeret til en sikker betalingsside, hvor du skal indtaste dine kreditkortoplysninger. Du kan annullere din ordre når som helst lige indtil du bekræfter dine betalingsoplysninger ved at klikke på knappen "Gennemfør betaling".

    Beløbet bliver først trukket på din konto, når varen afgår vores lager.

    På www.stvalentin.dk kan du betale med følgende kreditkort udstedt i Danmark:

    Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, eDankort, Eurocard, American Express, Maestro, MasterCard og MasterCard Debit.

    Vi accepterer også online-betalingsmidlet PayPal samt MobilePay.

    Vi opkræver et mindre kreditkort gebyr på følgende betalingskort udstedt i Danmark:

    • VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard og MasterCard Debit (1,50%)
    • JCB og UnionPay (3,75%)
    • American Express (1,25%)


    Gebyr på Dankort, VISA/Dankort og eDankort:

    Betalinger med Dankort
    Transaktionsbeløb 0,00 - 50,00 kr. = 0,70 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med Dankort

    Transaktionsbeløb 50,01 - 100,00 kr. = 1,10 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med Dankort

    Transaktionsbeløb 100,01 - 500 kr. = 1,39 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med Dankort

    Transaktionsbeløb over 500,01 kr. = 1,39 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med eDankort

    Transaktionsbeløb 0,00 - 50,00 kr. = 0,70 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med eDankort

    Transaktionsbeløb 50,01 - 100,00 kr. = 1,10 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med eDankort
    Transaktionsbeløb 100,01 - 500 kr. = 1,39 kr. Kroner pr. transaktion

    Betalinger med eDankort
    Transaktionsbeløb over 500,01 kr. = 1,39 kr. Kroner pr. transaktion

  • Levering

  • Ombytning

    Du har 14 dage til at ombytte/returner din vare efter modtagelse

    Ved ombytning, betaler vi for fragten begge vej med den vedlagte returlabel.

    Sådan gør du

    • Kontakt os venligst i forvejen (gerne mail), hvis du vil ombytte til en anden størrelse, farve mv., for at vi kan reservere varen på vores lager med det samme.
    • Det nemmeste er at benytte det vedlagte returlabel, så er du nemlig sikker på at din pakke er forsikret.
    • Aflever pakken på posthuset
    • Så modtaget du ønsket vare nogle dage efter (afh. af levering, helligdage, weekender etc.)

    Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind

    Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Behold derfor din postkvittering og tracking nummer. Venligst returnere varen ubrugt i samme stand som ved modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at afvise en vare, hvis emballagen er ødelagt eller på anden vis ikke kan sælges videre. Alle originale emballage, prismærker mv. skal returneres sammen med produktet, uden at være blevet manipuleret med.

  • Returnering

    Du har 14 dages returret, når du handler online på stvalentineshop.dk. Din fortrydelsesfrist starter først ved varens modtagelse.

    Som en ekstra service tilbyder vi, at du altid kan komme forbi vores butik i Aarhus og bytte/returnere varer, som du har købt online.

    Retur

    Ved returnering, betaler du selv for fragten. Du kan med fordel benytte det vedlagte returlabel, så er du nemlig sikker på at din pakke er forsikret. Der vil blive trukket 49 DKK fra dit ordre, når du benytter vores returlabel.

    Sådan gør du hvis du IKKE bruger vores returlabel

    1. Bruger du ikke vores returlabel, sendes returpakken til følgende adresse.

    S.T. VALENTIN
    Guldsmedgade 23
    8000 Aarhus C
    Danmark

    Vi påtager os intet ansvar for returpakken, før den er i vores besiddelse. Vi anbefaler derfor at du sender varen som forsikret pakke, så den kan spores.
    Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt som COD (efterkrav).

    2. Aflever pakken på posthuset

    3. Når vi har modtaget pakken og gennemgået pakken for fejl, krediteres beløbet til kreditkortet pakken er købt på medmindre andet er aftalt.

    VIGTIGT:
    Vi forventer, at du sender din pakke hurtigst muligt, efter at du har informeret os omkring din returnering. Du skal returnere varen(r) inden for 14 dage.


    TILBAGEBETALING:

    Så snart vi modtaget din returpakke, refunderer vi pengene til det kort der blev brugt ved købet. Vær opmærksom på, at der godt kan gå op til 30 arbejdsdage, før du kan se pengene på din konto.

    Hvis fristen udløber på en helligdag

    Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt.

    Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter varens modtagelse. Denne ret omfatter ikke nogle emner, og det vil blive vist i bestillingsprocessen.

    Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind

    Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Behold derfor din postkvittering og tracking nummer. Venligst returnere varen ubrugt i samme stand som ved modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at afvise en vare, hvis emballagen er ødelagt eller på anden vis ikke kan sælges videre. Alle originale emballage, prismærker mv. skal returneres sammen med produktet, uden at være blevet manipuleret med.

    Fortrydelsesret ved brugte varer

    Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde varen fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for evt. værdiforringelse. Den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for varen i et videre salg.

  • Reklamation

    Hvis der er noget galt med produktet

    Reklamationsret - Dit køb er omfattet af dansk købslovgivning. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsr

    Dit køb er omfattet af dansk købslovgivning. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret.

    Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd som slitage og manglende vedligeholdelse.

    Du skal kontakte os inden "rimelig tid". Du skal indberette reklamationen inden for "rimelig tid", dvs. umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligst efter fejlen er opdaget.

    Sådan gør du:

    • Du skal sende en mail til info@stvalentinshop.com. Beskrive så detaljeret som muligt, hvad problemet ved varen er og send gerne et billede.
    • Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner, med hvad du skal gøre inden du sender varen til os.
    • Når vi har modtaget pakken og gennemgået reklamationen, vender vi tilbage på enten mail eller telefon.


    Reklamationer skal sende til:

    S.T. VALENTIN
    Guldsmedgade 23
    8000 Aarhus C
    Danmark


    I pakken er det en god idé at vedlægge en kopi af beskrivelsen du sendte på mail, konto nr. og kontaktoplysninger.

    Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

    Hvis du ønsker, kan vi sende en returlabel på mail som du selv kan printe ud og påsætte pakken. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer behandlingstiden for klagen.

    Hvis du selv vælger at sende varen retur, refunderer vi rimelige fragtomkostninger ved begrundet klage. Ellers er du som kunden selv ansvarlig for fragtudgiften. Husk at varen altid skal være pakket godt ind, og få en kvittering for afsendelsen. Du har ansvaret for pakken/varen(r) op til vores modtagelse.

    Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD (efterkrav) eller lignende.

    Oplysninger om klagemuligheder

    Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt ved os, kan du indgive en klage til:

    Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
    Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

    Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

  • Sikkerhed

    Alle køb gennem www.stvalentin.dk foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Vi har derfor ikke adgang til dine kontooplysninger. Det er kun NETS (Tidl. PBS), der har adgang til dine data. Dine personlige kontaktoplysninger er 100% fortrolige og vil aldrig blive overgivet til andre.

    Tilmeldingsoplysninger til S.T. Valentin’s nyhedsmail vil ligeledes kun blive anvendt internt. Disse oplysninger benytter vi ved ordrebehandling og markedsføring af vores produkter direkte til dig.

    Cookies

    Ved at benytte www.stvalentin.dk, accepterer du, at vi kan bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

    Lov og værneting

    Køb af varer på www.stvalentin.dk er underlagt dansk ret og lovgivning. Enhver tvist afgøres ved de danske domstole.

    Personlige oplysninger

    For at handle hos www.stvalentin.dk skal du som minimum oplyse:

    • Fulde navn
    • Adresse
    • E-mail
    • Telefon/mobil nummer

    Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se. Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

    Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig, og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: info@stvalentinshop.com.

  • Udsolgte varer

    Vi tager forbehold for udsolgte varer online.

    På www.stvalentin.dk bestræber os på, at have et ajourført lager, men sSkulle du være så uheldig, at have bestilt en vare som er udsolgt, kontakter vi dig hurtigst på mail eller telefon.

    Vi vil altid gøre alt for, at skaffe en udsolgt vare hjem, hvis der skulle være problemer vedrørende din bestilling. Det er derfor vigtigt, at du angiver korrekt email og telefonnummer ved bestilling.

Udvidet returret - byt dine julegaver frem til d. 10/01/2018